Libar — Tekstovi pjesama

Libar

Biografija

U listopadu 2007. Libar je započeo kao eksperimentalna dalmatinska klapa, sa svrhom i idejom vodiljom obrađivanja na "klapski" način pjesama i stilova kojima je uvjet da s Dalmacijom i dalmatinskim melosom nemaju nikakvu generičku vezu. U međuvremenu projekt je prošao nekoliko razvojnih faza, od klape s pratnjom akustičnih instrumenata, preko faze cover-banda danas djeluje kao punokrvni autorski rock band s pet ravnopravnih vokala koji se ponašaju solistički, podjednako kao i u homofonom, višeglasnom muškom bloku.

Libar nedvosmisleno vuče korijene iz klape i klapskog miljea, prije svega zbog činjenice da su njegovi pjevači ostvarili duge i uspješne karijere u klapama poput "Iskona", "Cambija", "Tragosa", "Grdelina" i "Puntara", međutim danas su te veze svedene na vokalne figure unutar tvrdog rock izričaja. Libar svoju vokalnu formu veže uz homofoni slog karakterističan za tradicionalni mediteranski i dalmatinski idiom, budući da sadrži vokalne dionice posložene u rasponu od tenora I i II, baritona, te dvaju baseva. Međutim u najnovijim autorskim uratcima taj se slog u nešto manjoj mjeri drži njegovih pravila te se okreće slobodnijoj harmonizaciji čije uzore nalazi u uzorima klasičnog i suvremenog rocka, prije svih važnih i inovativnih skupina Queen ili Muse.

Fuzija je riječ koju kritika najčešće koristi kod opisivanja glazbe Libra, tako da je nešto teže jednoznačno odrediti kakav zvuk on njeguje. Budući je do sad u repertoaru riječ bila uglavnom o neobičnom, nesvakidašnjem pristupu obradama Librov stil tek je određivao svoje gabarite i područja pokrivenosti. Kod nastanka novih, autorskih pjesama uho nas najčešće vuče ka odrednicama popa, power popa, klasičnog i alternativnog rocka, do heavy metala. Međutim kako su nove vrijednosti i njihova implementacija unutar glazbenog izričaja još uvijek Librova ideja vodilja tako se u našoj glazbi javljaju i druga nova, manje ili više suvremena rješenja i stremljenja poput klasične orkestralne kompozicije ("Dite"), plesni ritmovi (break beata, disco punk) u "Kukalu" te fusion i jazz elementi u aranžmanima pjesama.

U Libru se štuje širok spektar glazbenih pravaca, od svih vrsta klasične, tradicionalne i autorske glazbe, dok su se članovi ponajviše izdiferencirali unutar suvremenih žanrova popa, rocka i elektronike. Tako se u Libru sluša sve od gore spomenutih rock veličina. Gitaristi Vojan i Toni ukorijenjeni su u intenzivni gitarski zvuk heavy metala i njemu srodnih žanrova. Među pjevačima se sluša sve od grungea, do elektroničkog zvuka i klupske glazbe. Od imena koja se u Libru najčešće i najrađe spominju tu su David Bowie, Pearl Jam, Queen, Muse, Kings Of Leon, Nine Inch Nails, Pink Floyd, The Smiths, Massive Attack, Depeche Mode, Guns 'N' Roses, A-Ha, Royksopp, Groove Armada, Sixx AM, Pain Of Salvation… Od domaćih Urban, Haustor, Azra, Let 3, Belan i Đavoli i opet Urban. Za članove Libra, dakle, zajednička je vokalna potkovanost klasičnim i tradicionalnim višeglasjem, a također svi oni dijele i sklonost prema autorskoj pop i rock skladbi.

Svi članovi Libra odabiru repertoar obrada. Inicijativa može doći od bilo kojeg člana, dok se odluke donose konsenzusom. Pjesme moraju biti »podatne« za višeglasnu obradu, originalne, zanimljive i koncertno, izvedbeno atraktivne. Na prvom albumu Libar je započeo s akustičnim, pretežno baladnim repertoarom, dok su s vremenom došle brže, življe i veselije stvari. Tako se zapravo i "skrenulo!" u žanrove od heavy metala do plesnog i electro-popa. Izrazito uspješan singl bio je obrada evergreena Đele Jusića »Pusti da ti leut svira« u gothic metal varijanti, za što je Libar zaslužio pohvalu samog autora, a koncerti Libra pretvaraju se u prave plesne tulume zahvaljujući coverima hitova poput »Take on me« grupe A-Ha, »Enjoy the silence« Depeche Modea, »Road to nowhere« Talking Headsa ili pak Abbine »Dancing Queen«.

U startu je najveća pobjeda Libra i nedvosmislen, teško poreciv dobitak bila upravo sinergija koju je njegov glazbeni opus postigao kod poklonika raznolikih glazbenih stilova i žanrova. Ne samo da projekt kod "spajanja nespojivog" nije osuo različitu publiku, već je naprotiv uspio približiti do tad manje poznate idiome "klapskog" i "rock" univerzuma pripadnicima "suprotnih" populacija. O tome najbolje govore koncerti koji su od samog početka svi odreda - rasprodani, bez obzira na mjesto i vrijeme događaja. Sad se već može ustvrditi stvaranje jedne šire "obitelji" ljudi sa zajedničkim senzibilitetom oko lika i djela, projekta Libar.

Libar je danas odbacio prefiks "klape" budući je to ograničavalo percepciju skupine i držalo projekt vezan uz samo jednu koncepciju, jedan vid muziciranja. Cilj Librovog rada danas je isti kao i na početku: izražavanje svih dimenzija osobnosti, standarda i ukusa njegovih članova kroz glazbu. U tom smislu ne samo da skupina neće odbaciti obrade kao organsku viziju glazbe koju članovi vole i slušaju, već će tim putem i nastaviti. Tako se odmah po skorom izlasku nastupajućeg autorskog albuma priprema još jedan album obrada, vjerojatno već treći, koji bi za razliku od prvog, akustičnog, uključio punu orkestraciju i instrumente kojima bend danas raspolaže.

Izvor: Facebook

Tekstovi



Linkovi

Facebook


© 2006-2024 cuspajz.com